Чи зможе більша частина шкіл стати гімназіями? Що про це говорять експерти?
Міністерство освіти та науки України розповіло, що відтепер більша частина шкіл стане гімназіями. Це буде пов’язано із тим, що в інших школах навчання відбуватиметься лише до 9 класу, після чого діти повинні будуть йти або до коледжів, або до інших шкіл. Проте значна кількість експертів ставить собі питання, а що це змінить? І чи багато шкіл зможуть перейти до статусу гімназії, при цьому відповідаючи такому почесному званню?
Експерти переконані, що жодних змін це не забезпечить. Адже як зазначає Ігор Лікарчук, колишній керівник УЦОЯО, гімназії колись і дійсно були звичайними закладами середньої освіти. До них, так само як і до шкіл набирали дітей та навчали їх за певною традицією. Проте з того часу вже пішло досить немало часу. Вони пройшли вагомий шлях. За цей час вони стали закладами, до яких ми пред’являли більш високі вимоги, ніж до звичайних шкіл.
Як написав інший експерт з цього питання, гімназії на наших теренах ніколи не були масовими закладами освіти. До 1917 року, так само, як і в перше десятиліття Незалежності України, їх вважали місцями для надання більш високого рівня знань. До них не приймали всіх охочих. Діти, які приходили до такого закладу повинні були вже мати певну підготовку. У порівнянні зі звичайною школою, вони надавали більш широкий обсяг знань. Вчителі в таких закладах проходили більш високу підготовку.
Для того, щоб школа мала можливість стати гімназією, вона мала виконати ряд умов: мати відібрані за всіма вимогами кадри, матеріальне забезпечення та організаційні питання вирішувати самостійно. Велика частина таких закладів освіти мала авторську концепцію викладання. Її створювали згідно з авторськими оригінальними методиками, які втілювались у робочому процесі.
Лікарчук зазначив, що наразі всі загальноосвітні школи, які виконують свої прямі зобов'язання, тобто надання загальної середньої освіти хочуть назвати гімназіями. Проте він ставить собі питання, а що це змінить? Невже держава планує провести масове підбиття кадрів, аби ті повністю відповідали вимогам гімназій? Чи зможуть зараз створити всі необхідні умови та ввести нові методики, які допоможуть втілити в життя задум органів державної влади. Лікарчук сумнівається в тому, що це можливо. А сумнівається він через те, що в нашій державі зараз недостатньо коштів для проведення такого виду реформ.
Звісно, на думку експертів, ми можемо змінити назви навчальних закладів, проте, що це принесе? Адже за статистикою останніх років учні загальноосвітніх шкіл не отримали опорних знань. Бо вагома частина учнів не змогла скласти ЗНО навіть на достатньому рівні. Тож для того, щоб в нашій країні з’явились гімназії, нам необхідно як мінімум покращити рівень освітньої програми та перекваліфікувати вчителів. А поки директори звичайних шкіл змінюють вивіски та роблять фото на їхньому фоні, в самій системі освіти нічого не змінюється. Адже далеко не кожна школа України наразі готова стати гімназією.